Nothin' Runs Like a Deere

View previous topic View next topic Go down

Nothin' Runs Like a Deere

Post  Magic on 3/13/2015, 5:40 pm

Oy vey......the weatherman has been saying this would   be a warm day.........mid 50's instead of 70 and I mowed they entire lawn and got finished just after 5:00  

Looks like a 16 time mowing season this year  wtf  ....makes sense because it is this Deeres 16th season here  clap

I will be taking a couple days off now.
















_____________________________________________________________________________________________________________________
avatar
Magic
Cadre / Quantum Treasurer / King Moderator/CEO

Number of posts : 7338
Age : 59
Location : Mount Zion
Registration date : 2006-08-20

http://BookieChallenge.com

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  cravnravn on 3/14/2015, 2:19 am

Nicely done,

2 seasons, 2 seasons I've had to have this piece of shit Toro in the shop. I miss my john Deere more then I miss the Mrs who is visiting up north.
avatar
cravnravn
I moved Baltimore to Florida

Number of posts : 5812
Age : 56
Location : Deltona, FL, Cravn Curse Lives On
Registration date : 2006-08-23

http://extremeravens.com/

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  wood20ks on 3/14/2015, 8:38 am

I needed your help yesterday,Mr.King of concrete.........

I had to mix up 4 bags of concrete(I`m guessing here) 80 lbs apiece(?) with a damn trowel.......I asked the sup where the hell the mixer was at.He said he didn`t want to see me carry so much stuff up to the roof. wtf

And that was the easy part.............The hard part was carrying those bags over my shoulder from where I had to park the truck,behind the building,thru the abandoned building(app.100 yds),up three stories,carry them up the ladder and thru a roof hatch that a church mouse could barely get thru.


Oh.........and then to get the two and a half water jugs that it took to mix it up thru the same scenario.......

I asked him where our crane was............He told me he didn`t want to spend the extra 500$ it would take to send him there. pizzedoff

Jeeze.....so lets spend extra to have me do all this........And to think I have a foreman`s/safety meeting every damn month to give our input about this kind of dumb ass shit from happening..........
avatar
wood20ks
Bear Afficianado

Number of posts : 1306
Age : 54
Location : Sterling,Il
Registration date : 2006-08-27

http://www.nfl.com/photos/09000d5d80ec1bf8#

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  wood20ks on 3/14/2015, 8:51 am

and ps.........it takes me 20 minuets to mow my lawn by hand.lol
avatar
wood20ks
Bear Afficianado

Number of posts : 1306
Age : 54
Location : Sterling,Il
Registration date : 2006-08-27

http://www.nfl.com/photos/09000d5d80ec1bf8#

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  Magic on 3/14/2015, 2:26 pm

Yeah Cravn if you had your Deere you could mow your place in a few minutes these days smile

Maybe you should stop by Home Depot and check out the deals they have right now for all the Deere

Yeah Barry I would have let you borrow my mixer that I showed here years ago.........after all the tons I have mixed I know all the easiest ways.

I mix 80lb bag in about 2 minutes and then roll right to the spot to dump it out and if I have to carry it the thing has a handle on it hellyes

I don't know if they sell these at Lowes or Home Depot anymore but that is how I got the first one and when I found another one at a *used stuff* store I got a backup for $5

You would be amazed how good it works and is much better than mixing with a shovel or even an electric mixer........not even close.

Here is a Google link where I even see somebody made a youtube video (of course not me) I have mixed over 25 bags in one day with mine before (when I built my gate at the end of the driveway)

These days I usually will mix 7 bags in a day since it is still work to make things AFTER I mix and pour..........and it takes about 1 minute to clean it after you are finished..........next trip over to Home Depot I will be putting 7 of the 80lb bags in the trunk (extra strength type and they have a good price)......and I save money on gas by NOT driving my 4X4 over to the city.

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=roll%20a%20small%20barrel%20to%20mix%20concrete

_____________________________________________________________________________________________________________________
avatar
Magic
Cadre / Quantum Treasurer / King Moderator/CEO

Number of posts : 7338
Age : 59
Location : Mount Zion
Registration date : 2006-08-20

http://BookieChallenge.com

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  wood20ks on 3/14/2015, 2:58 pm

I had to mix my concrete in a 5 gallon bucket.........no joke. bs

Then carry 3 gallons at a time app. another 20-30 foot away......That's some heavy shit btw.... crazy

And yeah, we usually have electric mixers.....A drill with a paddle. Soimetimes a grub hoe and a wheel barrow,but of course no way was I getting a wheel barrow up there. painful_lol

Sometimes this certain Superintendant is an idiot.......

I`m 52 yrs and the two other guys they sent me,one is older and the other looks older than both of us............Sometimes good help is hard to find. dancing3 .
avatar
wood20ks
Bear Afficianado

Number of posts : 1306
Age : 54
Location : Sterling,Il
Registration date : 2006-08-27

http://www.nfl.com/photos/09000d5d80ec1bf8#

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  Magic on 3/14/2015, 6:59 pm

wood20ks wrote:I had to mix my concrete in a  5 gallon bucket.........no joke. bs

Then carry 3 gallons at a time app. another 20-30 foot away......That's some heavy shit btw.... crazy

And yeah, we usually have electric mixers.....A drill with a paddle. Soimetimes a grub hoe and a wheel barrow,but of course no way was I getting a wheel barrow up there. painful_lol

Sometimes this certain Superintendant is an idiot.......

I`m 52 yrs and the two other guys they sent me,one is older and the other looks older than both of us............Sometimes good help is hard to find. dancing3 .


Ain't that the truth!

_____________________________________________________________________________________________________________________
avatar
Magic
Cadre / Quantum Treasurer / King Moderator/CEO

Number of posts : 7338
Age : 59
Location : Mount Zion
Registration date : 2006-08-20

http://BookieChallenge.com

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  Magic on 3/14/2015, 11:33 pm

cravnravn wrote:Nicely done,

2 seasons, 2 seasons I've had to have this piece of shit Toro in the shop. I miss my john Deere more then I miss the Mrs who is visiting up north.

laughing ok I just gave that a 2nd read ..........Cravn home alone sitting poolside in the sunshine sunny


_____________________________________________________________________________________________________________________
avatar
Magic
Cadre / Quantum Treasurer / King Moderator/CEO

Number of posts : 7338
Age : 59
Location : Mount Zion
Registration date : 2006-08-20

http://BookieChallenge.com

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  cravnravn on 3/15/2015, 3:19 am

Top of dam head actually got burnt yesterday from cutting the lawn.
I
Today our friends are picking ME up at 9:30 and we are going to the beach. Had to rub it in to the Mrs as she was in 42 degrees and rain yesterday Smile

And trust me I do look at the riding mowers at the Depot and Lowes every chance I get, but my purchases always get moved to the back of the project list.
avatar
cravnravn
I moved Baltimore to Florida

Number of posts : 5812
Age : 56
Location : Deltona, FL, Cravn Curse Lives On
Registration date : 2006-08-23

http://extremeravens.com/

Back to top Go down

Re: Nothin' Runs Like a Deere

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum